mandag 13. juli 2009

Taitasi Racoon MeiTai

For en stund siden hadde vi en Taitasi Racoon Mei Tai på besøk og jeg må jo fortelle hva vi syns om den :)
Racoon er en litt annerledes designet MT vil jeg si: isteden for magebeltet er det to stropper som er sydd på skrå nederst i panelet. Her er den i sin fulle herlighet :)Det helhetlige inntrykket av denne var meget positiv: veldig bra arbeid (som alt av Taitasi sitt arbeid) Stødig og behagelig MT i cord med fine applikasjoner.
Jeg er veldig glad i godt polstret og gjerne litt bredt magebeltet så jeg var veldig spent hvordan jeg vil finne bærekomforten til Racoon som ikke har noe magebelte. Jeg var overasket hvor behagelig denne var! Vi har brukt den både inne og ute på lang tur og både jeg og lillemann var veldig fornøyd med komforten :) Da stroppene nederst er sydd på skrå føltes naturlig å knyte Meitaien på som forkle og da når jeg hadde den på ryggen gikk stroppene automatisk opp over magen og nesten under brystene når jeg skulle knute dem på. Kan tenke meg at denne er den perfekte meitai for gravide! Knytingen går akkurat over magen :) Og framdeles så sitter ungen passelig lavt på ryggen (liker ikke å bære veldig høyt)
Jeg var veldig fornøyd med bredden på MTen og med den fine store hetten :) Lilleman sovnet godt i den og vi hadde bruk for hetta. Elsket også at stroppene for å feste hetten var så pass tykke og lange at de var enkle å få tak i og det gikk fint å bare ta de rundt og under skulderstroppene slik at jeg trengte ikke å knyte dem. Ofte savner jeg bredden og tykkelsen på disse på mange MT.
Racoon har veldig stor/lang panel så jeg følte at lillemann forsvant litt i den. Det gikk veldig fint om han var villig til å ha armene under skulderstroppene når han var trøtt og ville sove. Men som oftest når vi skal bare gå en liten tur - oppdagelse tur så ville han ha armene utfor/over skulderstroppene.
"Aiman ute!" - armene ute ropte lillemann og ville absolutt strekke dem over stroppene :) Og det klarer han selvsagt å gjøre når han vil ;)
Problemet blir da at panelet er da alt for lang for ham og da sitter han litt ubehagelig. Gutten min var bare 1,5 år gammel og ca 85 cm høy da vi prøvde Racoon så jeg kan tenke meg at denne er helt super til større unger.
Her har jeg en sammenlignings bilde av Taitasi Racoon og en Kleinsmekker Meitai over den:Disse er like breie men Racoon er ca 10 cm lengre i panelet enn Kleinsmekker sitt panel inkludert det breie magebeltet på Kleisnmekker. Så da kan man forestille seg størrelse litt bedre :)
Jeg likte bredden på stroppene på Taitasi Racoon. Lengden var ok for meg men jeg kunne gjerne ha hatt 10-20 cm litt lengre for jeg er så pass stor. Skulderstroppene var også passelig godt polstrede. Så alt i alt er jeg ganske fornøyd.
vi brukte Racoon også til magebæring inne - bare for kosen sin del :)
Og det gikk også veldig fint bare at stroppene var en smule for korte for meg for å kunne tviste forran og knyte bak, men det gikk fint med kryss forran.
Må si tusen takk til Taitasi for lånet :) Alt i alt er det en veldig bra MT som kan gjerne anbefales men jeg trur den må prøves slik at den passer og selv om den fungerte overaskende bra uten magebeltet med bare skrå stropper foretrekker jeg fortsatt å ha et godt polstret og bredt magebeltet for best bærekomfort for min del, men dette er nok smak og behag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!