fredag 24. juli 2009

Eplemonster er klar til å flyte ut i verden!

Selv om det har vert litt travelt her med litt mye å gjøre og reise til svigerfamilien så har jeg jo strikket :) Og det er flere nye ting som er produsert. Noe må jeg nok gjort helt ferdig først - som feste tråder, fikse ferdig brodering, strikke bein på og slikt :) Men så er det et nytt monster som er blitt ferdig for en stund siden:Dette er det største monsteret jeg har strikket hittil. Trur den blei i størrelse ca 5 år.
Monsterbuksen er strikket med seler og ser kanskje helt alminnelig ut der den ligger men her er et nærbilde av bærestykket med knappene:Herlige grønne epleknapper nesten ba om litt eplepynt på buksen :) Så da blei det et eple på bærestykket. Også strikket jeg bein litt forskjellige og plasserte enda et eple bak på den høyre foten:
Så blei den vanlige monster buksen litt morsommere og med egen karakter :)
Slik ser eplemonsteret ut foran:Denne buksen er strikket i Smart og Mor Aase garn superwash og kan vaskes i maskin.

2 kommentarer:

  1. Hei, eg lurer på om er det mulig å få monster-selebukse med oppskrift? gjerne fra små til stor?
    Eg e nybegynner innen babyplagg og e helt elendig i engelsk. Har fått dilla på selebukser at eg vil prøve meg med mønster =)

    Du kan sende mail til meg, om du ønsker å dele oppskriftene med meg. Adressen er gro_marie@hotmail.com


    Ellers så likte eg bloggen din, siden du lagde så masse fint!

    SvarSlett
  2. Takk, Gro Maria! Oppskrifta på snekkerbuksene har jeg foreløbig bare i hodet :) strikker og forandrere på ting underveis. Jeg tar utganspunktet i oppskriften som ligger her
    http://tøybleier.no/forum/showpost.php?p=589&postcount=9
    så tilpasser jeg den etter størrelsen og garnet. Begynner med å strikke løse seler og bærestykket foran så setter dem sammen på rundpinner og strikker vrangbordet høyt.
    Skal se om jeg få skrevet ned en god oppskrift på dem etterhvert :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!