søndag 12. juli 2009

Jeg har sydd flere bleieinnlegg

Symaskinen har bodd på spisebordet den siste uka og da har det blitt en del sying. Og igår sydde jeg en haug med nye innlegg. Disse har jeg sydd spesielt til nattbruk og de er av 2 lag bambus frote (klipte opp bambus håndkle) og 1 lag bambus fleece på toppen og i den breieste delen har jeg sydd en ekstra booster av 2 lag enten hamp fleece eller hamp frote - hadde bare noen rester liggens som jeg tenkte er ypperlig å bruke opp! Fasongen har jeg laget selv da jeg oppdaget etter tips fra noen at timeglass/pærefasong gir jo større absorberings flate på den ene siden i alle fall og da trenger man færre lag altså tynnere innlegg! Og selv om det blir noe mere svin i stoffet enn når man syr bare rektangulære/firkantige innlegg så syns jeg det er veldig godt verd det! her er et sammenlignins bilde av de jeg har sydd og et Babeco/Eco Earth innlegg i L.Mine er ca 2 cm breiere på det breieste og er ca 1 cm korter i lengden for å passe i flest mulig bleier og gi minst volum på rumpen. Disse passer faktisk supert i FB lommebleine.
Her er Eco Earth innlegg over de jeg har sydd.
Jeg blei faktisk veldig fornøyd med resultatet! Selv om jeg ønsker veldig at jeg skulle ha hatt overlock maskin for å kunne sy fine kanter (må ha!!!!) så har jo sikksakk gjort sin nytte og kantene blir jo faktisk veldig fine :) Fult brukbare innlegg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!