onsdag 1. juli 2009

"Sov godt!" ullbukse til natt

Sov godt! ullbukse til natt str. L *SOLGT*

Må jo vise dere det siste tilskuddet til ullbukse samlingen: nattullbukse strikket på bestilling til en jente på snart 1,5 år. Denne er i størrelse L og skal nok passe henne frem til hun slutter med bleier. Tenkte siden det skulle være en nattbleie så passet det jo så fint med en sovende måne på stumpen. Eller? ;)
Her kommer det en action bilde der lillemann strå modell igjen. For anledning har vi en god nattbleie under - en Sandy`S i bambus med 8 lag ekstra bambus innlegg inne. Så den sitter jo som støpt!
Buksen er strikket i Trysil garn Artic (turkis farge) og vrangbordene er i Mor Aase. Valgte noe tynnere garn til vrangbordene da jeg syns det blir noe bedre for barnet - buksen trenger jo ikke å være tykk der, kun over bleia. Jeg brukte også noe rester av ullgarn jeg kjøpte på e-bay en gang som er i samme tykkelse som Mor Aase.
Oppdaget at det passet jo så fint sammen med det lilla garnet og at det var noe turkis og gult i det passet jo enda bedre! Det frisket opp vrangbordene også :) Jeg er ikke så glad i lilla til vanlig men denne komboen likte jeg så godt at jeg vurdere om jeg "trenger" mere av dette garnet igjen, hi-hi...
Kanskje jeg må bestille litt til.

Buksen er selvsagt vasket 2 ganger og kuret i lanolin så den er bare å ta i bruk! Håper den passer og faller i smak!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!