fredag 5. februar 2010

Sokkestrikking

I forige uken begynte jeg på et jente sett: lue, sokker og jakke som skal matche denne monsterbukse jeg strikket ifjor. Sokkene er ferdige :) De er strikket ekstra lange i skaftet slik at de sitter godt på foten. Jakka skulle jeg egenltig ha blitt ferdig med nå men jeg hadde jo selvsagt strikket noe feil, he-he. La opp til ca størrelse 2 år men etter å ha kommet til armene så jeg nok at den var mer i størrelse 4 år og måtte bare rekke opp :( Nå har jeg strikket igjen med litt færre masker og skal begynne med ermene ikveld. Nå ser den bedre ut.

Så det ser ut til å bli et fint sett :)

post signature


4 kommentarer:

  1. Fine farger du har brukt, og den monsterbuksen var jo kjempesøt. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  2. Hehe kan ikke akkurat sammenlignes med dine flotte bukser da! :) Litt morsomt å være i startgropen, men ikke akkurat enormt rom til å være kreativ når en er såpass begrenset :)

    Har brukt en hel del timer på å lese om tøybleier og slikt i det siste, blir bare mer og mer gira, men ser det går fort noen tusenlapper før en kommer i gang så her må det spares! :)

    Tar du forresten mye for ei slik ei bukse?

    SvarSlett
  3. Takk for ros, damer :)
    Renathe: tøybleier er skikkelig gøy, ja! og kan virke litt dyrt i begynnelsen om man ikke klarer å begrense seg, he-he. Fordelene er at man kan kjøpe brukt rimelig, selge det som ikke passer ev. når man er feridg med noen størrelser og når man er helt ferdig. Det er brukt marked på slike tøybleieforum ;) Man kan låne for å prøve også :) slik at det blir rimelig i lengden! Så kan man jo selvsagt sy og strikke noe selv ;) Du finner prisene og info om de buksene jeg strikker på bestilling her inne http://minenterprise.blogspot.com/search/label/bestilling%20og%20informasjon men akkurat nå er det fult frem til høsten faktisk. Men du finner masse oppskrifter på tøybleier.no forumet og noe her inne også. Kos deg med tøybleieshopping!

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!