lørdag 27. februar 2010

Monsterbukse strikking. Del 2

Her kommer det fortsettelse på monsterbuske alongen vi har påbegynt på onsdag tidligere i uka. Fint med en rolig lørdag formiddag og dårlig vær. Dumt at man ikke får gå ut med ungan men fint med at da kan man jo strikke litt mens ungan leker. Så da vokser monsterbuksen som bare det! Nå er jeg ferdig med det enen beinet:

Beinet er i 22,5 cm glattstrikk og 7,5 cm vrangbord. Nå er det litt husarbeid, middag, så skal vi på kaffebesøk. Regner med å strikke ferdig det andre beinet ikveld etter ungan har lagt seg. Så rekker jeg kanskje å feste trådene og begynne på broderingen også.

Følg med ;) fortsettelsen kommer snart!

post signature


5 kommentarer:

  1. spennende og følge med :) Virkelig!

    Sitter og sliter og befant meg plutselig i en litt kjip situasjon, har ikke pinner til vrangborden (strikket rundt og rundt øverst), så prøvde jeg med mindre pinner.. ble stressa, gjorde mye feil og måtte rekke opp. Aldri rekt opp før, så nå ser det helt for jævlig ut :/
    Tar en liten pause nå og håper hormonene roer seg.. :)

    SvarSlett
  2. takk dere :)
    Renathe: helt vanlig å måtte rekke opp iblant! men det fikser du nok ;) har du to runde pinner i samme tykkelse kan du bare bruke dem til å strikke vrangbordene med. Eller så venter du til mandag og springer du bare åp garnbutikken og kjøper riktige pinner!

    SvarSlett
  3. Fikk til i dag jeg! :) De ble kjempefin:) Gleder meg til å se det ferdige monsteret

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!