torsdag 11. februar 2010

Et tøft rosa sett

Da har jeg gjort ferdig hele settet som skulle matche denne monsterbuksen som jeg har strikket tidligere. Klart måtte jo både jakke og lua og sokker til for å gjøre søte flørtete monsteret perfeket! Siden monsterbukse er strikket som selebukse og går til opp under armene tenkte jeg at det kan være fint med litt luftig gardigan med knapper kun på den øverste delen. Så vi for håper det fungerer fint slikt. Knapper skal eieren fikse selv da de skal matche knapper på buksen.

Settet er strikket i størrelse ca 2-3 år og det passer jo perfekt til lillemann på litt over 2. Og det spiller jo ingen rolle at han er en gutt, he-he, rosa jakke og lue kan han godt ta på for å vise frem ;) Er det så rart, det?

Ikke så morro å stå forran speilet og lillemann var så opptatt av jakka må jo lukkes igjen men det er jo ingen knapper, mamma!

Lua har en morsom lang snor på toppen som kan knytes sammen. Eller kanskje bare henge løst som her.

Lurer på om ikke jeg skal ordne dusk til den? Luen er helt enkel og lett og den har en søt "stjerne" på toppen. Liker veldig godt denne måte å felle av på til luer for det blir ekstra fint til flere typer luer.

Tenkte kanskje jeg skal strikke noen små øreklaffer med snorer og små dusker på til luen? Skal høre med dem som skal ha settet hvordan de vil ha det.

Ellers må jeg si at garnet jeg har brukt er Mor Aase superwash og igjen det er det jeg hadde på lageret. Sakte men sikkert minsker det! Det gikk 340 gr til dette settet.



post signature

9 kommentarer:

  1. hm... av en eller annen grunn så kommer ikke bildene opp :( rart det der...

    SvarSlett
  2. Hm...kommer en tur i morgen jeg. Kanskje du har fått opp bildet da.

    SvarSlett
  3. ja!!! der fikset jeg det :) nå er vildene på plass :) Velkommen innom for en titt.

    SvarSlett
  4. Stilig! Datteren min på 4 hadde elska det. Veldig søt modell du har da. :-)

    SvarSlett
  5. Stilig, nå som bildene er på plass!

    SvarSlett
  6. Lekkert var det!

    Lillemann var jo kjempefin i rosa!

    SvarSlett
  7. Nyydelig sett. Du er bare såå flink og rask med strikkepinnene :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!