søndag 28. februar 2010

Monsterbukse strikking. Del 4: ferdig!

Da er jeg helt ferdig med monsterbuksen for denne gangen :) Etter laaaange 2 timer med trådfesting og rund 3 timer med brodering idag ser ikke buksen så verst ut på insiden. Ikke sant?

Og slikt ser den ut på fremsiden. Litt rart å se at stripene på beina i oliven farge ser så mye lysere ut enn selve buksebakken. Garnet er fra forskjellige fargeparti og i virkeligheten ser ikke de så forskjellige men på bildet vises det nok fargeforskjellen.

Og slikt ser monsteret på rumpen :) Enda en krokodille.

Buksen er strikket i str. ca 1-2 år. Garnet er Mor Aase superwash og det mørke grønne er Rubin. Det gikk 174 gr til buksen.

post signature



3 kommentarer:

  1. Knallstilig! Har du mønster for monstrene dine, eller der det noe du har diktet opp? De er kule!

    SvarSlett
  2. Takk, Tara :) Jeg har ikke noe mønster egentlig da det er noe jeg har tegnet selv. På noe har jeg lot meg inspirere av cranky pants og noen har tegnet selv :) Så her tilpasses det etter garn og størrelse.

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!