lørdag 20. mars 2010

Et Baktus sjerf.


Da det er flere venniner som har bursdag snart tenkte jeg det kan være greit å ordne noen små gaver. Denne uka strikket jeg et luftig og lett Baktussjerf. Tok utgangspunktet og inspirasjon i denne oppsrkfiten. Brukte dog tynnere garn og tykkere pinner for jeg vil ha sjerfet lett og luftig. Har også strikket ca halvparten med økning/felling hver andre pinne og ikke hver 4 pinne.
Store snuppa mi har tatt sjerfet på slik at jeg kan ta noen action piks.

Blei ganske fornøyd med resultatet. Garnet er et ukjent ullgarn fra e-bay. Tynt og mykt. Brukte akkurat 70 gr av det. Syns det blei et fint mønster av disse meleringer på garnet.

Tenker meg at svigermoren min skulle få det i bursdagsgaven. Hun strikker ikke noe og er veldig glad i div. skjerf og sjal. Håper hun liker det!

post signature


4 kommentarer:

  1. Kjempefin blogg du har, og jeg er spesielt begeistret for monsterbuksene! Hvordan lager du selene på monsterbuksa? Hvordan tror du det hadde gått å bruke dobbel Lanett til monsterbukseoppskriften?
    Ha en god helg!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Linda:) Selene på selebuksene strikker jeg først så setter jeg alt på en rundpinne med nok masker mellom selvsagt og strikker da høyt vrangbord ca fra under armene på ungen til midjen. Lanett vil bli litt tykkere enn de garnsortene jeg har brukt men de vil nok gå greit. Bare at jeg syns det blir lite tøyelig med dobbelt tråd av slike garn.

    SvarSlett
  3. Dette vert nok ei populær gåve:)

    SvarSlett
  4. Se der ja. Koblett ikke helt at det var ditt skjerf i alongen. Går litt fort i svingene innimellom.

    Så lurt å øke/felle hver 2., det skal jeg jammen meg prøve.

    Jeg brukte mellanraggi fra järbo garn.
    Det var et 100gr nøste + litt til.

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!