onsdag 7. oktober 2009

Monster vs alien

(klikk på bilder om du vil se større bilder)

Ny monster bukse er ferdig. Denne er en selebukse i str. 3-4 år. Strikket i Mor Aase superwash i nydelige retrofarger. Slik ser den ut foran. Knappene var ikke sydd på da jeg tok bilder så de ligger litt skjevt på ;) Er det monster? Eller alien? Eller litt av begge deler? Monstret på denne buksen er en romvesen :) Var det noen som trudde at det var snakk om "little green men"? Her er det en av dem og den er i alle fall ikke grønn men knall orange.
Vanligvis strikker jeg buksene i litt smalere modell men denne gangen har jeg strikket en litt mere vid bukse. Og selvsagt hadde jeg forandret litt på hvordan jeg skal ha strippene underveis: hvor tykke og i hvilke farger og rekkefølgen og selvsagt så gikk jeg tom for bunnfargen når jeg var nesten ferdig med det første beinet. Og så typisksom det ofte kan være: de var helt tomme for akkurat den brune fargen på butikken!!!! I 3 dager prøvde jeg å tak i mere brunt - det skulle jo liksom komme inn men jeg hadde ikke tålmodighet til å vente så da tok jeg like så godt turen innom garnbutikken og kjøpte like godt et nøste Smart i den samme brune fargen. Smart er jo egentlig det samme garnet ;) så det var jo godt at de hadde den riktige fargen inne så jeg kunne bli ferdig med buksen. Håper monsterbuksen passer til gutten som skal ha den og faller i smak :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!