lørdag 17. oktober 2009

Da har vi testet Tidsel meitai

Det er nå 2 uker siden vi har hatt besøk av "Høstbobler" Tidsel meitai med sjalstropper fra SyvSjal så nå er det vel på høy tid med en liten tilbakemelding fra oss. Dette er en veldig lett og ganske tynn meitai. Pluss for herlige farger/mønster minuset for at stoffet er litt tynt for å brukes uten polstring. Panelet er ganske smalt så denne blei nok i minste laget til snart toåringen min. Stoffvalgene syns jeg passer mye bedre til mindre babyer da den blei alt for lite stødig for oss. Jeg savnet også bedre polstring i midjebeltet og skulle gjerne hatt den litt lengre. Jeg er ganske stor så midjebeltet og skulderstroppene blei noe korte til meg men de fungerer nok bedre til folk i normal størrelse ;) Panelet var noe for høyt i forhold til bredden syns jeg og skulderstroppene satt for nært hver andre. Jeg kan tenke meg at denne meitaien kan passe veldig fint til små babyer da stoffet er mykt og bredden passer fint til små nyfødte. Men da ville jeg ha kortet på panelet og hatt litt mere polstring på midjebeltet.


Vi har testet denne både til kosebæring inne og til lange turer også hadde en venninne av meg lånt den i noen dager og testet med hennes jente på 6 mndr og 8 kg. Vi er begge enige at sjalstroppene er supre i bruk på magen og det er så godt å kunne spre dem godt over ungen. Dette gir ekstra støtte. Men vi kjente at meitaien ga etter og seget en del på lengre turer og det er derfor jeg trur at den er best til aller minste babyer.
Det blei vist ikke mange bilder på oss denne gangen men her er i alle fall et fra en av høstturene vi har tatt.
Tusen takk til SyvSjal for at vi fikk prøve denne :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!