lørdag 31. oktober 2009

Hjelmlue til nyfødt

Måtte bare strikke noe annet enn bare bukser og bukser så da tok jeg meg en liten "buksestrikkepause" og ville strikke en liten babyplagg. Med så mange nye babyer hos venner og familien passet det fint med en liten babylue :)Syns disse hjelmluene er så fine og praktiske i bruk. Siden denne luen er ment til å brukes nå ville jeg ikke strikke den i tynt babyull og valgte litt tykkere garn: herlig mykt Sublime (75% fin merinoull, 20% silke, 5% kasjmir) Og da hadde jeg selvsagt ikke oppskrift som passet garnet. Har tidligere strikket hjelmule i riller frem og tilbake på tvers som måte monteres og denne gangen ville jeg ikke montere (hater montering) og ville heller strikker rundt. Fant inspirasjon i Gros oppskrift og prøvde meg frem med tykkere garn og div. modifikasjoner. Så det tok 3-4 opprekninger før jeg blei fornøyd med resultatet. Babyborn dukke sitter modell :)Luen er bittelitt for stor til dukka og da regner jeg med at den passer fint til en liten nyfødt gutt som tremeningen til gubben fikk for litt over 1 uke siden. Syns fargen på garnet er så herlig! Myk sølvgrå med noen meleringer. Lurer på om jeg skal strikke votter som passer til luen imårra?

2 kommentarer:

  1. Nå kan jeg skrive melding her! :)
    Ønsker deg en riktig god jul!

    SvarSlett
  2. Takk, Tonemor :) Fint at du kan skrive hilsen nå :) da har jeg gjort det rett

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!