lørdag 26. desember 2009

Star Wars lue

Store herlige gutten min på nesten 9 er veldig glad i Star Wars for tia. Det eneste jeg hører om dagene er Anakin ditt og Obi Wan datt osv osv, he-he. Må si at den som fant på ideien med Star Wars The clone wars animert serie rettet mot barn har nok skaffet mange-mange nye og unge fans!

Så det var jo ikke vanskelig for meg å finne på hva som skal være på ullluen jeg ville strikke til gutten. Jeg fant noen fine diagrammer av clones her så blei en lue født.

Jeg var veldig spent om luen faller i smak hos gutten min men heldigvis så var alle mine beskymringer helt unødvendige! Den traff! Han blei veldig glad og tok den på med en gang. Jippi! ropte han! Kuuuuuuul lue, til meg!

Jeg regner med at om gutten har den tykke ullluen på seg inne huset fra formiddag på julaften til vi drar til kirka kl. 3 og til vi drar på middag til familien og sitter til og med ved bordet og i kirka med luen på og nekter å ta den av så er det nå et tegn på at gutten likte lua.

Jeg ville ha en tykkere ulllue og ville ikke ha noe i svart farge så jeg valgte nydelig mykt Cascade 220 garn i mørk oliven. Hadde egentlig tenkt å tove den lett til slutt for at den skal være varm og mer eller mindre vindtett men ser at jeg har undervurdert størrelsen på store gutten min og er glad for at jeg ikke har tovet den for den passer akkurat slik den er og ville ha blitt for liten om jeg tovet den.
Var litt dumt at jeg ikke hadde hvit Cascade også men jeg hadde ikke det og måtte bruke Safir som er bittelitt tynnere men det gikk ok.

Neste gang MÅ det nesten bli en Star trek lue. For jeg og gubben er jo egentlig Star trek fans, he-he, så det er litt dumt at det ikke finnes Star trek tegnefilmer som intresserer gutten vår.

post signature


2 kommentarer:

  1. Utrolig kul lue! Ser virkelig varm og god ut! Det er veldig kjekt å gi noe i gave når mottakeren blir så glad som bildene dine viser.
    Fortsatt GOD JUL :)

    SvarSlett
  2. Så kul lue!
    Det hadde vært en ide til min 6,5 åring også, men jeg er ikke verdens flinkeste strikker... Hadde det vært mulig å få deg til å strikke en lignende på bestilling eller?

    Hilsen
    Nina Kristin (Solregn på div. forum ;o)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!