mandag 14. desember 2009

3 nye hjelmluer

Det går fort unna med julegaveproduksjonen og i helga hadde jeg sett på et par gode filmer og fikset julegaver til 3 småinger :)

Disse hjelmluene er så praktiske syns jeg! Sitter som støpt! Den rosa/lilla lua er i ca str. 6-8 mndr og er til min lille niese og er egentlig mye mere rosa/lilla enn den ser ut på bildet.

Disse to er litt større og er i ca str. 8-10 mndr og er strikket til tvillingene til ei vennina av meg: hun har en gutt og ei jente :)

Garnet jeg har brukt her er den herlige Sublime fine merino ull/kasjmir/silke blanding. Fant inspirasjon i Gros oppskrift og prøvde meg frem med tykkere garn og div. modifikasjoner. Jeg liker å strikke disse luene rundt for da slipper man jo all montering! Helt supert!


post signature


5 kommentarer:

  1. Takk for koselig kommentar i bloggen min. ja her går det unna seg jeg. Den monsterbuksa du har strikka var kjempetøff. strikka hjelmluer til gutta mine når de var små, kjapp og morsomme å strikke.
    Ha ei flott førjulstid:)
    hilsen Sissel
    www.sido.blogg.no

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte luer! Flotte farger på disse også. :)

    SvarSlett
  3. Takk :) Trur jeg har blitt hekta på å strikke disse, he-he. Flere som venter på at jeg finner til til å feste trådene og hekle snorene.

    SvarSlett
  4. Så flotte luer du har laget.
    Den monsterbuksa di var kjempefin. Den fineste jeg har sett hittil og ikke riktig så "skummel" som de andre.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!