onsdag 23. desember 2009

Snuppa mi strikker julegaver :)

Eldste datteren min på nesten 11 har vert veldig produktiv de siste ukene :) Hun har virkelig satt mål forran seg: å strikke julegaver til 4 venniner av seg og til bestemoren sin også klarte hun det! 3 par tovede lappetøfler og 2 tovede luer har blitt til! Og jeg må jo vise frem det hun har strikket. Har ikke fått lastet ned bilder av de siste tøflene og de to luene men her er det to første par med tøfler: et par i svart og turkis

og et par i svart og kongeblå

her fra siden

De er strikket i Fritidsgarnet. Det blei varme og gode!

Selve strikkingen gikk som en lek for henne men monteringen blei jo til en skikkelig IQ test for meg, he-he. Det tok litt tid før jeg skjønte hvordan de lappene skal syes sammen. Men etter å ha knekt koden på den første gikk de resterende lett som bare det!

Håper strikkelysten holdes vedlike og snuppa mi fortsetter å strikke :)

post signature


7 kommentarer:

  1. Veldig flotte sokker strikket av en flink jente! God jul til dere

    SvarSlett
  2. Så flink jente, flotte tøfler.
    God jul i heimen.

    SvarSlett
  3. Så flink hun er. Flotte tøfler! God jul!

    SvarSlett
  4. Ingenting varmer vel ett mamma-hjerte mer enn at døtrene tar hobbyen videre =).

    SvarSlett
  5. hun er flink, ja :) takk! og det er jo helt sant, Charlotte, blir jo jeg ekstra glad og varm om hjertet når hun intresserer seg i det samme som meg :)

    SvarSlett
  6. Så moro a hun strikker gavene selv, håper hun fortsetter med strikkingen. God jul til deg og dine!

    SvarSlett
  7. Wow så flink 11åring, jeg er imponert. Utorlig mye fint du har på bloggen din vera. Kjempe fine monsterbukser du har laget :D tusen takk for koselige kommentarer på bloggen min :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!