mandag 31. august 2009

Enda flere bilder av den siste Mei taien jeg har sydd.

Da blei jeg endelig ferdig med Mei tai jeg har sydd til det kommende tantebanet mitt. Det var bare hetten som manglet på den men det tok vist sin tid med den! Først så strevde jeg lenge med å pyntesømmen til å funke som den skulle og jeg måtte sprette opp flere ganger der jeg til slutt måtte bare gi opp og sy en ny hette da det er nærmest umulig å sprette pent opp så tette sømmer og slippe mange tråd rester i stoffet. Så gikk jeg tom for tråd (igjen!!!!) da jeg hadde bare 3 små sømmer igjen: skulle jo bare sy på de små festene på skulderstroppene som sovehetta skulle festes i og da blei det stopp, tomt for tråd. Det går vist over 200 m tråd på en MT!!! og her gikk det enda mer siden det blei tett pyntesøm rundt panelet og sovehetten. Men nå er den endelig ferdig!!! Så her kommer det bilderass av ren selvskryt!
Hele herligheten:
Og slik ser MTen ut inne/på baksiden av panelet:
Jeg blei ganske fornøyde med denne må jeg si :) noen skjeve sømmer her og der men ikke så verst! Og siden jeg har ingen små babyer i huset idag fikk lillemann være modell og prøve denne Og selv om Mei taien er litt for smalt og bittelitt for kort for ham i panelet (har jo sydd den med tanke på en liten baby) kunne han sitte helt fint i den og var storfornøyd!
Vi prøvde den også på ryggen og det gikk jo fint som bare det :)Ville også prøve sovehetten men det gikk litt dårligere med den: lillemann er nok alt for stor for mei taien her og når han har armene over panelet blir jo sovehetten for liten for ham, men vi prøvde den i alle fall ;)Jeg har også sydd en gave/oppbevarings pose til mei taien og idag blei gaven overlevert den blivende mor.
Hun var veldig overasket og kunne ikke skjønne med det første hva i alle dager det var for noe. Men etter en oppvisning med veldig villig og bli lillemann som ville bare sitte hos mamma og kose og kose hos mamma på magen eller ryggen uansett!
Så nå gleder jeg meg veldig til lille nevøen min melder sin ankomst en gang i oktober og får lov å sitte hos mammaen eller pappaen sin i tantesydd mei tai :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!