torsdag 20. august 2009

Her kommer det enda en monsterbukse :)

(trykk på bildene om du vil se større bilder)



Det er vist mange som er glade i monsterbuksene :) For det er mange som bestiller dem i mange forskjellige størrelser og farger! Så her er det nyeste tilskudd til monsterfamilien som ligger og soler seg ute på altan :)
Denne er strikket på bestilling. Monster buksen er i ca str. 2-3 år. Strikket i nydelig mykt ullgarn jeg kjøpte på e-bay en gang i tiden.
Slik ser buksen ut foran
Den har lange seler og høyt vrangbord oppe slik at den skal kunne passe lenge. Pluss ca 6 cm vrangbord nederst på beina som kan ev. brettes opp til å begynne med og ned når barnet vokser.
Og her er monsteret i sin hele og fulle herlighet :) baksiden av buksen:
Denne er strikket til en jente og jeg vurderer om ikke jeg skal lage flørte øyner på denne ;) brodere på lange øyenvipper? eller ikke? må tenke litt på det....

4 kommentarer:

  1. Heisann!! Har to barnehage gutter som hadde likt å ha sånn selebukse til vinteren. Er ingen strikker, men har så lyst til å prøve meg. Har du en oppskrift jeg kunne fått?
    Christine

    SvarSlett
  2. Heia! Oppksriften jobber jeg med hele tiden alt etter hvilket garn og størrelse jeg strikker. Jeg har tatt utgangspunkt i denne oppksriften
    http://tøybleier.no/forum/showpost.php?p=589&postcount=9
    der jeg begynner med seler og strikker høyere vrangbord (ca fra under armene til midjen)

    SvarSlett
  3. Hei du!

    Hvor lang tid bruker du på å strikke en monsterbukse til en 2-åring?

    SvarSlett
  4. Hei, Melissa :) Ikke lett å si hvor lang tid jeg bruker for alt er relativt og kommer an på, he-he. Selve strikkingen går unna som oftest på et par-tre kvelder så går det en-to kvelder til å feste trådene og brodere på. Men så er det jo spørs hvor lange kvelder jeg har for noen er kortere enn andre, he-he. Selebuksen tar nok lengre tid, selvsagt, for det er mer å strikke og litt montering også.

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!