onsdag 26. august 2009

Endelig ferdig (nesten) med en Mei tai

Da har jeg sydd enda en MT :) denne gangen til et nytt tantebarn som ventes i oktober. Jeg og ei vennina av meg har brukt hele 3 dager på å klippe og sy Mei taier! Hun sydde til sin lille jenta og jeg til lille gutten som lille søsteren til mannen min venter i oktober.
Her er min kreasjon: blomstrete brun stoff til panel og mørkebrunt fløyelsstoff til stropper

Må bare be dere å ikke se på meg for jeg har en "bad hair day" også er vi litt slitne etter ca 7 timer sying. Mei tai har en avrundet topp på pannelet som er foret med fleece og gir fin støtte til en liten baby :)

Skjønne lille Harerfrøken på 3 måneder til venninnen min er modellen min for å prøve MT da den er i babystørrelse og er litt i minste laget til lillemanen min :) Jenta koset seg veldig! Og jeg også: det var så koselig å bære en liten en igjen! Og det syns ikke lillemann var noe spennende for han ville jo bæres av mammaen sin!! Hva i alle dager finner hun mor på nå? en ny baby her eller?

Mei taien er ikke helt ferdig enda da den skal få sovehetta på men det kommer nok på immårra :) Trur det er nok sying for idag.
Mei taien har lett polstrede skulderstropper og magebeltet. Jeg brukte 2 lagg med fleece og et lagg med dongeri stoff til det. Og den kjennes stødig og god å ha på. Jeg har pyntet panelet med en pyntesøm.

Håper søsteren til mannen min liker den og vil bære babyen sin i den! Jeg håper virkelig den bringer mange gode kosestunder til dem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!