onsdag 19. august 2009

Ullgarn-regnbue!

For litt over en uke siden var jeg på besøk hos en venninne av meg og der fikk jeg se noe så herlig!!!!! Hun har nemlig vert på kurs i sommeren og lærte å farge ullgarn med naturlige middler: altså med planter, sopp, bladlus ol. Og hun viste meg ulla hun farget selv. For et herlig syn! Bare se:
Ingen kjemikalier og bare naturlige stoffer!!! Gran og brenesle, løkskal og bladlus, noe sopp og urin (ja! det var nå mest interessante at man fikk den nydeligste blå fargen med urin!!!! det var vist behandlet på en måte) Jeg hadde ikke forestilt meg at det kunne ha blitt så fine og klare farger! den gangen jeg prøvde å farge noe med løkskal så blei det en dus gylden farge men hun fikk til en knall fin og sterk gul farge! Jeg brukte vist for lite løkskal til det.
Så nå samler jeg løkskal igjen og vil prøve å farge ullgarn jeg også :) Skal spare på edelgrannen som vi sikkert kommer til å kjøpe til jul og ta meg en tur i skogen etter brenesle :) For det ser jo så spennende ut å farge selv med det naturen byr på :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!