lørdag 23. januar 2010

Enda en lue fra snuppa mi

Det er nå 2 uker sia snuppa mi har strikket denne lua som hun har tenkt å gi i bursdagsgave til vennina si. Jeg har nå prøvd å få snuppa mi til å posere med luen på men det er hele tia noe som skjer: skolen, lekser, speideren, øving ol. Så det blir liksom ikke tid til bilder, he-he. Så da tager man det man haver, sant? Og lillemann tar villig luen på selv om den er alt for stor til ham! Den er jo strikket til en 10 åring.

Men om han vil posere det er et annet sprøsmål. Han har vel ikke tid til å sitte stille mens moren knipser bilder. Han har viktigere ting å gjøre.

Men der ser vel luen ;) Og den skjønne lillemann vi har :) Nyklippet og alt :)

Vet ikke om det er luen jeg skal vise frem eller den skjønneste lille gutten min :)

Luen er i alle fall strikket i Safir garn (det vi hadde hjemme, selvsagt) og noe e-bay ull. Det gikk 91 gr garn til den. Så er den tovet i maskinn på 40 gr. Varm og god! Snuppa strikket nok meste parten av luen men hun klarer enda ikke telle og felle og slikt så da måtte jeg hjelpe til med å felle til. Og da blei det ca 30 gr som er strikket av meg på denne luen. Tenker meg at neste gang orsker jeg ikke slik langsom/gradvis felling og heller feller 2 og 2 masker anen hver maske eller noe slik helt på slutten så blir det at snuppa strikker enda mer av luen selv.

post signature


4 kommentarer:

  1. Jeg er helt imponert over jenta di! Minsten kledde den veldig godt :-)

    SvarSlett
  2. Super flott blogg du har her.. ble sittende en time å titte på både monsterbukser og bleiebukser... Du er jo kjempeflink ..

    Morro var det
    Takk for titten.. Har lagt deg til favorittene mine så titter nok inn igjen..
    Nydelig liten tass i rosa hatt..

    SvarSlett
  3. Tusen takk for ros, Wendy! SÅ utrolig koslieg å høre at du syns det :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!