fredag 13. februar 2009

Bleie farging eventyret!!!!

Nå har jeg farget enda 2 maskinner med bleier :)) Vi er veldig glade i formsydde bleier. Men de kan være noe kjedelige til tider da mange av dem ( i alle fall de fleste vi har valgt pga stoffene og passformen) er bare i hvit eller natur/crème farge. Jeg må innrømme at jeg har hatt en laaaaang "alt av undertøy SKAL være hvit" stadie. Men det er over nå og jeg elsker farger. Sterke knasje farger. Så hvordan løser man det om man har bare lyse/hvite bleier? Kjøper tekstil farge så klart!!!!! I fjor sommer farget jeg det meste av bleiene vi hadde i flere farger. Mange av disse blei nok solgt siden de blei for små. Og det kom flere andre bleier inn i lageret vårt i løpet av sommeren/høsten. Så nå syntes jeg at det var på høy tid med nye farger :) Så igår (eller var det dagen før der?) farget jeg en maskinn med terrakotta fargen. Og en maskinn med solgull farge. Her er bildet at terrakotta. Solgult henger enda til tørk for det tok jeg ikke ut før tidlig idag morran. Så det tar jeg bilder av seinere.
Jeg farget 4 brettiser, 2 Babeco budget, 1 Sandy`s og 1 Geobel. Alle de er i bambus (utenom brettiser) og bambus tar fargen til seg helt suverent!!! Det blir sterkt og klart! Brettiser derimot blei litt blassere. Fargen er fyldig og god men den er uten noe glans som bambus stoffet kan gi. Jeg er i alle fall fornøyd med resultatet. Skal farge en maskinn med oliven seinere også. Og da tar jeg kanskje samlebildet av alle de hjemmefargede bleier. Og alle de farge brettiser ;)

4 kommentarer:

  1. Åh! Så herlig farge det ble på bleiene!
    jeg har lurt på å farge brettisene våre også, men lurer litt på om det er dumt med kjemikaliene i fargen?
    Det hadde vært herlig med olivengrønne og turkisblå bleier på lillegutten, for nå ser jo ikke bleiene våre særlig spennende ut!

    Holder forresten bleiene fargen godt, siden man må vaske på 60 grader? De klærne jeg har farget før har jo bare vært vasket på 40 etter det...

    SvarSlett
  2. Det er superherlig emd farger, ja!!! Jeg ahr Jeg har også vert skeptisk til kjemikalier men mange andre bleier er jo fargede og klærene er jo fargede så da tenkte jeg at det går fint med trygge tekstilfarger ;)
    Jeg farget dem på 60 gr og fargene har hodlt supert! Man velger jo fargetemperatur etter vasketemperatur. Jeg har også vasket alle de fargede bleiene på 90 gr ved flere anledning og fargen holder! Så det er bare å prøve, flagaria! Jeg er veldig fornøyd :)

    SvarSlett
  3. Den fargen der er bare så nydelig!
    Kjempefin side du har fått deg forresten, får lyst til å gjøre noe kreativt etter å ha vært her inne... :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk Anette! jeg blei fornøyd med fargen, ja :) Og takk for ros for bloggen. Prøver meg frem, vettu.. håper det blir bra ;)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!