torsdag 23. april 2009

Ferdig med to gaver: ullbukse med Tigergutt og bleie med katter

Endelig har fått litt tid til å gjøre ferdig gavene jeg lovet til Siv og Ingrid!!! Først skulle jeg bruke Påsken på de men så blei jeg og lilleman syke. Så blei jeg ikke enig meg selv om hvordan bleien til Siv skulle bli så det blei sydd 3 før jeg blei noe fornøyd med den. Ikke helt perfekt men fin syns jeg!Søte katter på lime farget bomulsfrote på utsiden. Har sydd ekstra lange vinger som overlapper fremme og der det er ekstra borelås for bedre feste.På innsiden er det herlig myk bambus velur og et lag sydd inn bambus frote. Det er lomme bak slik at det er mulighet for flere innlegg når det er nødvendig.Så var det en ullbukse til Ingrid (eller egentlig til gutten hennes). Jeg bestemte å strikke i Villmark garn siden ullbuksen skulle brukes på sommeren og Villmark er nydelig mykt og tynt garn (noe tynnere en det jeg vanligvis strikker ullbukser i). Og jeg klarte selvsagt å feilberegne størrelse så når jeg var ferdig oppdaget jeg at buksen er litt for liten til hennes gutt. Så da måtte jeg strikke en ullbukse til ;)Og her er det ferdige resultatet. Håper denne passer og faller i smak :)Gavene er pakket og sendes i posten i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!