tirsdag 29. november 2011

Ny bleiebukse til snuppa mi: Rosalilla drøm.

Strikker i Hacho igjen :) Denne måneden var det lilla som var fargen i Et år i farger alongen på Hobbyboden så tidlig denne måned strikket jeg denne bleiebuksen til lille snuppa mi :)
Fargene på dette Hacho nøstet var virkelig søte jentefarger! Masse rosa og lilla toner! Elsker dette garnet! Brukte litt ensfarget lilla til vrangbordet, trur det var Askeladen 2 tårds. Buksen er strikket som vanlig etter min egen fantasi og er i størrelsen ca S, den passer fint nå, men trur det passer en stund fremover også. 

5 kommentarer:

  1. Heisann! Jeg lurer litt på hvor mange bleiebukser du har / bruker?

    Vi bruker selv tøybleier, og har tre - fire stk som til enhver tid passer i størrelsen. Og det er i grunn mer enn nok for oss :) Derfor lurte jeg litt på hvordan dere gjør det og om dere evt bruker mange flere?

    SvarSlett
  2. Heia :) Om du har 3-4 bleiebukser så har du jo rikelig :) det går helt fint med det anntallet. Vi har litt mange i prioder, hehe, men jeg liker å ha litt forsjekkelige: vi har akkurat solgt/gitt bort de små bleiebukser vi har brukt fra nyfødt så da har vi "bare" 2 shorties, 3 bleiebukser, 2 nattbukser og 2 lange bukser vi bruker om en anen. Den ene bleiebuksen er nok nesten for liten nå, så den flyter helt sikkert ut snart så jeg må nok strikke en ny nå. Også strikker jeg flere nye lange bukser for de bruker vi jo som vanlige klær og da er det jo greit med litt utvalg.

    SvarSlett
  3. Oy for en fin blogg du har! Jeg er imponert. Kjempefine ting du strikker. Syns det er fantastisk at du legger ut så mange bilder og at du også deler oppskrifter. Jeg er kjempeinspirert og med ei jente på 7 uker i vugga skal jeg ta utfordringen å prøve å strikke en bleiebukse... Det er sy jeg kan, er ikke noe flink til å strikke, men skal prøve meg. Har gått helt over til tøybleier på jenta nå og er klar for å teste ut formsydde med ullsperrelag. Har endelig kommet fram til en fin passform på bleiene jeg syr, nå mangler bare ull-bleiebuksa :) Tusen takk for all inspirasjon!

    Hilsen fra Kristine

    SvarSlett
  4. Tusen takk for ros, Krisitne :) Så bra at dere også bruker tøybleier :) Lykke til med strikkingen! Det blir nok fine bleiebukser til jenta di ;) Vis gjerne frem det du lager, koselig å se andres arbeid :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!