tirsdag 15. november 2011

2 bleiebukser til natt

Det går i mye bleiebuksestrikking nå for tia for lillemor trenger en del bleiebukser :) Her vil jeg vise frem 2 helt enkle men gode nattbukser i ribbestrikk
Den lilla/rosa er strikket i Mitu garn som er blanding av ull og alpakka. Nydelig mykt garn!  Den har jeg strikket i sommeren. Oppdaget selvsagt fort at jeg bommet litt på størrelsen til lille snuppa mi, den blei noe for stor til henne så når alle de andre nattbukser begynte å bli for små og den lilla er litt stor måtte jeg strikke en ny. Og i oktober var det grå som var fargen i "Et år i farger" alongen på Hobbyoden, så da fant jeg frem koksgrå og rosa rester av Toppull og begynte å strikke en liten ribbebukse. Det viste seg veldig fort at Toppull er ikke noe spesielt drøyt garn slik at jeg så at jeg ikke hadde nok av koksgrå og rosa så jeg måtte bruke rester av gult Toppull også, hehe. Men buksen blei jo ikke så verst alikevel. Her er det et bilde av den gråe buksen i bruk med en god nableie under :)
 Den sitter som støpt! :)
Oppskriften er min egen og den har jeg brukt i mage varianter. Den finner du her i en størrelser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!