lørdag 12. november 2011

2 små hjelmluer i Sublime

Minstemor trengte lue så jeg fant frem litt Sublime garn og strikket en liten lue til henne. Nydleig lyslilla/lyng farge med rosa og gule sripper. Og jeg klarte selvsagt å bomme litt på størrelsen slik at den første lua jeg strikka var litt for liten til henne. Så jeg tok frem restene av de jentefargene jeg hadde: mer lyslilla og litt fersken og strikka en lue til i litt større størrelse :) så da blei det at både minstemor som fikk enliten lue og hennes lille tremenningen som var født for et par uker sia fikk en lue.
Garnet jeg har brukt er Sublime som er helt nydelig myk og deilig ull/silke/kasjmir blanding :) Oppskrifta er inspirert av Gros lue som jeg fant på nett for noen år sia, men dette er jo tykkere garn enn det som var i den opprinnelige oppskrifta. Der var det brukt babyull. Jeg har nå strikket flere slik luer i Sublime garn i ulike størrelser: nyfødt, 0-6 mndr, 6-9 mndr og ca 9-12 mndr. Lurer på om jeg skal prøve å strikke neste størrelse ca 1,5 år str. i julegave til nevøen min? 
Elsker denne type lue på hode til babyen! Syns de sitte så bra! 
Og her er det et aktion bilde av luen i brukpå snuppa som er ca 3,5 mndr på bildet.

1 kommentar:

  1. Hei :) hvor kjøper du det garnet ? Hørtes deilig ut :) har du mønster på de ? Karen :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!