onsdag 23. september 2009

Babysett til jente

(klikk på bildene om du vil se større bilder)


Da har jeg endelig blitt ferdig med babysettet jeg begynte på i sommeren. Ikke det at det tar så lang tid å strikke et sett men at den siste måned har det rett og slett ikke vert tid til noe strikking på meg!!! det kunne gå mange dager i mellom hver gang jeg fikk strikket et par omganger på jakka eller luen eller sokker. Uansett så blei jeg ferdig med hele herligheten i forige uke og nå har jeg endelig fått tid til å ta bilder.
Settet var egentlig ikke planlagt som et sett men startet i utgangspunktet som en lang bleiebukse med seler og denne skulle ha skjørt på for det skulle være til en jente. Denne strikket jeg en gang i juli, vasket og kuret den i lanolin. Brukte Mor Aase garn og noe ullgarn jeg kjøpte på e-bay. Til skjørtet brukte jeg babyulla fra Gjestal for at den ikke skulle bli så tykk. Men så ville mammaen til den lille snuppa som skulle buksen ha sokker og genser som passer til den og jeg syntes at luen også skulle være med. Da var det jo fint at jeg har allerede brukt babyulla i buksen slik at jeg kunne bruke det garnet til resten. Så da blei det kjøpt mere garn og jeg satt i gang med resten.
Her får jeg babydukken her i huset til å vise litt mere av jakken, kyse og sokkeneDe er nok alt for store til dukka da settet er i størrelse ca 3-5 mndr. Både jakken og busken er strikket med vrangbord som kan brettes opp/ned etter behov og klærene kan vokse sammen med barnet. Nærbilde av luenOg som det meste av det jeg gjør er det jo ikke nok med en ferdig oppskrift så må jeg jo selvsagt finne på alt mulig selv! Så jeg tok utgangspunktet i en oppskrift jeg fant i Dale babyhefte men måtte jo tilpasse den både etter størrelse og mønsteret da det var brukt et annet vifte/bølge mønster i Dale oppskrift. Men jeg blei fornøyd med settet til slutt. Det var utrolig gøy å strikke noe annet enn monsterbukser og spesielt noe til en jente!!
Nå er settet sendt til den heldige eieren og jeg håper den faller i smak der :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!