onsdag 17. juli 2013

Jeg øver meg på å sy luer

Nå har jeg tenkt på det lenge! Ungene må få noen jerseyluer! Så da måtte overlocken frem, midt oppi alt oppusing :) Gjennom den siste tia har jeg samlet på mange t-sjorter som vi av ulike grunner ikke vil bruke. For ikke så lenge sia fikk jeg en stor pose med reklame t-sjorter av ei jeg kjenner. Så nå tenkte jeg at de kan jeg endelig få brukt opp til noe mer fornuftig og mer nyttig. Så t-sjortene som ingen ville bruke er perfekte som til å øve på å sy luer! Og her er resultatet av to kvelder med tegning, klipping og sying
Noen store og noen små luer, med litt heng, med litt mer heng, uten heng, med brett.... i mange ulike fasonger etter som ungene prøvde og ønsket seg flere. Jeg har til og med prøvd flatlock søm på noen som ekstra detaljer. Har også sydd noen pannebånd. 

Fant etterhvert en god fasong og kunne selvsagt finne frem flere gode fine stoffer jeg har liggende, både jersey og interlock :) Og sydde enda flere luer til alle barna i familien. Og her prøver jentene sine luene på, dog rekker minsta å rive sin av før jeg rekker å knipse kameraet, hehe. 
Her lyktes jeg å fange opp både jenten og luen på :)

Så nå er planen å sy at passelig stort antall med luer i alle varianter og størrelser så har ungene fine bursdagsgaver, julegaver ol til sine venner det neste året. En god ide, eller?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!