fredag 4. november 2011

En liten brun skilpadebukse til snuppa mi

Jeg produserer ikke mye nå om dagene med en liten baby og studier og litt til, hehe, men noe blir både strikket og sydd innimellom. Jeg er bare sikkelig på etterskudd med å vise frem kreasjonene. Så her kommer det en liten bleiebukse jeg strikket til snuppa mi i september. Jeg er med i "Et år i farger" along på Hobbyboden og september var det høstfarger som var tema så jeg valgte å strikke en slik til lillemor for bleiebukser må hun jo ha :)
Denne buksen er i bruk til snuppa nå og er i ca str. S. Dette er min variasjon av et kjent mønster, bare at jeg bruker tynnere garn og varierer litt i forhold til hva som er bunn og kontrast farge. Her brukte jeg ekstra fine merino fra Pickles i brun, eller egentlig var det i en litte praktisk grønn farge, men jeg bare kokte garnet i en god porsjon te og vips ;) hadde jeg nydelig brunt garn. Det var rester fra to forskjellige nøster i forskjellige grønne nyanser som jeg farget, men resultatet blei ganske likt, man ser så vidt fargeforskjellen: det øverste varngbordet er i noe mørkere nyanse. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!