tirsdag 20. oktober 2009

Å bære i en rebozo

Det var faktisk superdeilig å bære i en rebozo!!! Vi har vert så heldige å få prøvd en ekte meksikansk rebozo som vi fikk låne fra Rebozo.no Vi hadde besøk av en Rebozo Teotitlàn. Jeg syns den var meget behagelig å bære i :) Mykt og luftig vev som er samtidig stødig og lett å knyte :) den er noe smalere enn de slynger/sjal vi har brukt før så det var noe uvanlig med så lite bredde men det funket helt fint! Jeg kan tenke meg at rebozo er helt super til sommerbæring! For det blir ikke for mye stoff rundt og vevet er veldig luftig så det blir ikke varmt å bære i en rebozo. Jeg strevet en del med seilerknuten for denne rebozoen var nok for kort for den så jeg "jukset" litt og brukte løs slyngeringer når vi prøvde den.
Så denne kunne ha blitt en kjempe fin slynge! Jeg prøvde den også til afrikansk bæring og den funket supert! bare at jeg liker ikke den type bæring så godt. Til en nyfødt ville jeg absolutt valgt en rebozo! Enten kort til bruk som en slynge eller en lang som kan brukes som et langt sjal. Nå når lillemann er så pass stor og jeg ikke kan bruke slynger så lenge om gangen kunne jeg veldig gjerne ha ønsket meg en laaaang rebozo :)
Når man har en utålmodig nesten 2 åring som ikke liker mor sine fotoseanser, he-he, er det ikke lett å ta noen gode bilder av rebozo i bruk for her fikk vi bare et og på neste bilder så prøver lillemann å stikke avOg her har vi et bilde av hvordan man IKKE skal bære i en rebozo
Jeg likte rebozo veldig godt! Ikke sikker om jeg liker frynser... men om de er i veien så kan man jo bare klippe dem av :)
Tusen takk for lånet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!