onsdag 12. august 2009

Ninapina Humla mt

For noen uker siden fikk vi en Ninapina Humla mei tai for å teste den. Da vi ikke fikk noen fine bilder av herligheten mens den var hos oss låner jeg bildet fra Ninapina siden. Slik ser mei taien ut:To-sidet panel av bomulsstoff med herlige limegrønne stropper i lin.
Mei taien kom like før vi skulle kjøre sørover så den blei med i stellevesken på reisen og blei mye brukt den uka. Humla var med oss på reisen gjennom halve Sverige: Gallivare, Arvidsjaur, Strømstad, Østersund. Så var vi to dager i Trondhjem og de blei Humla med oss på tur til Nidarosdommen og lillemann sovnet veldig fint i den!
Og videre til Bergen der den blei brukt mye på tur. Her er vi på tur fra Bystasjonen til Galleriet.
Mei taien er veldig bra utført :) Et fint stykke søm arbeid! Jeg er veldig fornøyd med stoffene også: nydelig lime lin og stødig bomull til panelet. Jeg veldig fornøyd med lengden på skulderstroppene for de er laaaange og breie som jeg liker dem! Jeg hadde ingen problem med å å knyte MT på magen eller på ryggen med tibetansk avslutning. Mei taien er lett og luftig og passet fint til sommerbruk! Men det er noen ting jeg følte jeg manglet: jeg syns polstirngen på stroppene og magebeltet kunne ha vert bedre. For etter en stund kjente jeg at det trengtes om man skulle bære lengre enn 15-20 min om gangen. Men dette er vel fikset i de nye Humla meitaier fra Ninapina: polstringen er vist blitt bedre. Jeg kunne også gjerne sett litt bedre støtte i panelet. Kanskje et ekstra lag med litt stødig stoff? Skjønner nok at mei taien vil bli noe større å ta med og ikke riktig så lett med noe ekstra i panelet men jeg følte det krevdes litt ekstra støtte i panelet når man skal bære en på 19 mndr og 12,5 kg i lengre perioder. Jeg likte godt utformingen på panelet med fin avslutning på toppen men følte at det blei alt for høyt! Gutten min liker best å sitte med armene over panelet så det kan jo være derfor den føltes for lang men jeg måtte brette magebeltet opp en gang for å riktig høyde. Så da var lillemann kanskje for liten til Humla? En annen ting jeg ikke likte så godt var foret i nakkestøtten/øverste delen av panelet. Det var ikke stivt nok til å gi god støtte men samtidig var det litt rar stivhet i det og plastik følelse slik at det blei litt klamt for lillemann :( Men det er jo også ting som kan forbedres :)
Alt i alt syns jeg at Ninanpina MT er fine og gode MTer og kan passe fint for mange :)Her sover lillemann søt og godt i den :)
Tusen takk for lånet, Ninanpina! Vi koset oss med den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!