onsdag 14. november 2012

Endelig ferdig!

Ikke at det tar en evighet til å strikke en liten jakke i størrelse 1-2 år. Men det tok meg nesten 13 år å få denne ferdig :)
En liten bunadsjakke i babyull til minste snuppa mi :) Egentlig har jeg begynt å strikke denne til eldste jenta mi til hennes 1 års dag og 17. mai feiring den gangen for nesten 13 år sia. Hun hadde en kjempe fin strikka bunad den gangen og jeg måtte jo ordne en fin jakke å passe bunaden :) Men det viste seg til å ikke være like enkelt, hehe. Jeg trur at jeg strikket og rekte opp armene på jakka minst 4 ganger! Blei jo aldri fornøyd. Så var plutselig både bursdagen og 17. mai feiringen over og jula kom og var over og ungen min vokste og jakka var ikke lengre i passelig størrelse så jeg ga opp den gangen. Orsket ikke å strikke den ferdig. Prøvde å ta den opp ut av UFO kurven flere ganger gjennom årene, men har aldri fått nok tid til det. Men nå var det virkelig på tia! minste snuppa mi er 16 mndr nå og jakka vil passe supert til jul nå så da måtte jeg bare få den ferdig. Det var jo bare ermer og kanter og montering igjen.
Så her er den :) 13 år gammel UFO prosjekt endelig ferdig! Jeg trur at jeg har skjønt også hvorfor jeg ikke orsket å strikke den ferdig får nå: garnet jeg valgte den gangen var jo helt elendig! Mor Aase baby ull som er jo halvparten syntet er helt grusom å strikke med! Det garnet kjøper jeg nok ikke flere ganger.  Men det får duge for nå :) Jakka blei nå fin uansett :)


1 kommentar:

  1. Jakka vart fin den, må nesten gratulere deg som har gjort ferdig den ufoen siden den har lagt så lenge.

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!