fredag 23. mars 2012

Bukseskjørt eller skjørtebukse?

Ja, det er det jeg lurer på? Hva i alle dager kalles da denne kreasjonen jeg har endelig fått festet tråder i og fått tatt bilder av?

Her er det en bukse med skjørt på strikket i ett. Størrelser er ca 1,5-2 år, min egen oppskrift og garnet er Sandes alpakka i fargene petrol og ceriserosa som er utrolig vanskelige å avbilde rett! .
Buksen er strikket i en smal modell slik at den er nesten som en tights og skjørtet er strikket på.

Denne er striket til ej søt lita jenta som bor i Oslo området. Og den kan også brukes som sperrelag over tøybleier :) Jeg har nå kuret den i lanolin så den er klar til bruk :) Så nå pakkes bukseskjørtet og sendes av gårdet :) Håper dere liker den!

5 kommentarer:

  1. Så søt den var. Den må du få tatt bilder av på barnet, tror den kommer mer til sin rett da.

    SvarSlett
  2. Ja, du har nok rett i det at buksen/skjørtet kommer bedre frem på et barn, men barnet som skal ha den er jo 3000 km unna, hehe. Og mine modeller er enten for små eller for store. Men skal se om ikke lille snuppa mi på snart 9 måneder kan stille opp :)

    SvarSlett
  3. Så flott buksekjørt du har strikket

    SvarSlett
  4. Jeg vet ikke hva du bør kalle den, men søt var den i hvert fall.
    Sjalet har jeg funnet oppskrift på i boka Knitter's almanac av Elizabeth Zimmerman, i en nyutgivelse med fargebilder.

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!