mandag 5. september 2011

Sjelden vare!

 For en ukes tid sia fikk jeg en helt fantastisk pakke i posten! Jeg fikk min egen Mamsemums meitai!!
Helt utrolig nydelig og fin :) med olivengrønne stropper i kord, retromønstret stoff på fremsia av panelet og nydelig orange silke på insiden :)
For nesten 4 år sia, da min minste sønn var bitteliten(han er jo snart 4 år nå!) og jeg var helt fersk bærer og leitet etter en god meitai blei jeg anbefalt en Mamsemums. Jeg søkte litt på nett og falt for de! De var vakre! En liten stund etter fikk jeg prøve en hos ei vennine og da var jeg virkelig overbevist! En slik vil jeg ha! Nydelig arbeid og konstruksjon med breie stropper som avlaster veldig godt. Og jeg skulle undersøke om ikke det gikk an å bestille en til meg, men da oppdaget jeg at Smula som syr disse slutet å sy for salg. Lenge prøvde jeg å finne en slik meitai på bruktmarkedet, men tidlgivis er folk veldig fornøyde med dem at ingen ville selge dem, hehe. Lillemann blei stor og behovet for bæretøyet blei mindre så jeg la drømmen på hyllen. Men når det viste seg at vi ventet en ny baby iår måtte jeg prøve meg på nytt på å skaffe meg en Mamsemums til lillemor. Og gleden var kjempe stor når Smula sa seg villig til å sy en til meg på bestilling!!!! Vi diskuterte farger og mønster og stroper og silken var klar lenge, men det tok litt tid før jeg fant noe stoff som passet til panelet. Og nå på seinsommeren snublet jeg over dette stoffet med stilige retroblomster på! Jeg sendte det med en gang til Smula og hun var ikke sein med å få ferdigstilt meitai til meg!!! ja!!
Denne er litt stor til snuppa nå som hun er så liten og jeg ikke vil bære henne i froskestilling, så meitaien passer nok ut på høsten etterhvert og jeg gleder meg ennormt til å bruke den! Vi fikk testet den ut med en gang med lillemann på snart 4 år som ville absolutt til å sitte på ryggen hos mamma for det var jo lenge sia sist!!! og det fikk han selvsagt lov til :)
Lillemann var storfornøyd å kunne kose med mamma og jeg var veldig fornøyd med bærekomforten! Helt utrolig deilig!
Selv om gutten er bra stor og meitaien er i minste laget til ham så var det faktisk behagelig å bære ham :) de gode breie stropper avlastet kjempe godt!

1 kommentar:

  1. For et nydelig stykke håndtverk :) Du er virkelig heldig som har fått tak i denne :)
    Og så flotte bærebilder av deg å lillemann, har nok mange flotte bærestunder i vente med den MT ja :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!