søndag 12. desember 2010

Monsterbukse Jonas

Det har vert fryktelig stille fra meg de siste ukene. Formen har ikke vert helt på topp og jeg har hatt mye å gjøre med skolen så det blei utrolig lite strikket eller sydd hos meg. Men idag skal jeg vise frem en av siste kreasjonene. Denne blei nok ferdig for en stund sia men jeg brukte over en uke på å få de siste små ting ferdig og endelig idag fikk jeg lillemann til å stå moddel. Og for en fantastisk modellgutt jeg har! :) Møt monsterbukse Jonas:
Denne buksen er med seler og er strikket i str. 3 år. Lillemann er 3 år om 2 uker så det ser ut som om denne vil passe opp til 4 år og kanskje litt til :) Det er jo kjempe gøy å vise seg frem og lillemann har nå skjønt at når det er monsterbuksene på må man vise stumpen med de morsmomme monstrene på. Så her viser han villig dragen på rumpen: grrrrrrr!
Buksen er strikket i Rubin (brun) og Smart (turkis og lime) superwash garn slik at den kan lett vaskes i maskinn. Det gikk 183 gr til den. Buksen bestilt til en gutt som heter Jonas og det er brodert Jonas langs venstre beinet. Og lillemann her i huset syns det var gøy å vise alt frem: se hvor stor!!! :)
Jeg har lenge prøvd å finne ut hvilken farge jeg skal bruke på de små detaljer og knappene og navnet forran. Men etter litt prøving fant jeg ut at gult passet fint til lime, turkis og brunt. Og jeg fant fine epleknapper i syskirnnet så da blei det små detaljer i gult på dragen bak og navnet brodert også i gult. Og fine gule epler :)
 

Så nå er buksen sendt i posten til mottakeren og jeg håper den rekker frem til jul og at Jonas blir fornøyd med monsterbuksen sin :) 


1 kommentar:

  1. Så fin monsterbukse. Det var jo smart at den var så høy med seler på. Dette blir nok en kjær julegave (ihvertfall for foreldrene).

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!