onsdag 9. juni 2010

En bitteliten bleiebukse

Ei vennine av meg vente babyen nå nærmeste dager og jeg vet at de kommer til å bruke tøybleier og at hun ønsket seg noen ullbukser til babyen sin. Så da ordner jeg bare klar en bitteliten bleiebukse.

Ullbuksen er strikket etter Fern and Faerie oppskrifta som jeg har lagt ut her Har brukt Mor Aase garnet til vrangbordene og selve buksen i ulla fra e-bay. Det gikk 56 gr til denne.

Buksen er vasket og kuret i lanolin så nå gjenstår det bare å vente på babyen :)

post signature


3 kommentarer:

  1. Hei:) er det mulig på disse oppskriftene du har lagt ut, å bruke ullgarn hvor det er 60% ull, eller må det ære 100% ull? =)

    SvarSlett
  2. Hei Siri! Om du skal strikke en bleiebukse bør det helst være rent naturgarn som ull, alpakka, lama, camel, angora eller blanding av disse for at en bleiebukse skal kunne holde. Om det er blandingsgarn som har f.eks. noe syntet i seg eller bomull vil ikke bleiebukse kunne fungere som sperrelag så veldig godt da det kan lett bli lekkasjer. Om du skal bare strikke en vanlig bukse kan det godt brukes andre typer garn enn bare ren ull.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for svar Vera!:)Nå er snart den første bleiebuksen ferdig, takk for tilbakemeldingene:)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!