mandag 24. mai 2010

Regnbue kjole

Datteren til ei vennine av meg hadde 1år bursdag 19 mai så jeg strikket denne kjolen til henne. Kunne ikke blogge om den før nå siden jeg fikk ikke gitt den til dem før idag og vennina mi stikker innom bloggen min ibalnt. Men nå er gaven avlevert og da kan jeg vise den frem :)

Strikket i ca str. 1-2 år. Ganske kort for jeg vet at vennina mi liker ikke lange kjoler til snuppa sin enda siden hun er så lita. Laget ganske stor halsåpning og søt pyntesnor med perler til å regulere åpningen med.

Blei veldig fornøyd med modellen spesielt med tanke på at alt er strikket i et stykke og det blei bare 2 endetråder å feste!

Garn jeg har brukt er 100 % ren ull og heter Teksrena og er fra Litauen. Fargene er litt roligere og ikke så skarpe som de blei på bildene. Det gikk nesten et helt stort nøste til den, 92 gr.

post signature


8 kommentarer:

  1. Så utrolig fin! Har du strikket den etter en (allment tilgjengelig) oppskrift?

    SvarSlett
  2. Takk, sysleglad :) Har ikke noe oppskrift på den, strikket kjolen etter min egen fantasi :)

    SvarSlett
  3. Nei så skjønn den ble! Herlig gave!=D

    SvarSlett
  4. denne var kjempefin!! kunne tenkt meg til å strikke noe slikt til mi snuppe!

    SvarSlett
  5. Nydelig kjole! Hadde vært utrolig kjekt med oppskrift på en sånn kjole!

    SvarSlett
  6. Både venninna og dattera hennes er VELDIG fornøyd med kjolen - den er bare helt nydelig!! Og passer perfekt, noe den sikkert også gjør til høsten håper jeg :) Tusen takk, snilleste Vera!
    klem K

    SvarSlett
  7. Takk igjen :) Jeg skal strikke noen flere kjoler så får jeg prøvd ut flere størrelser og da kan jeg legge ut oppskriften.

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!