søndag 3. januar 2010

Spiderman i Superman ullbukse

Bilderas av årts første ullbukse!!!!!!

Jeg har strikket en Superman ullbukse til lillemann til jul :) eller den var bare en blå bukse til å begynne med for det tok meg nesten 2 uker før jeg fant tid til å feste alle tråder og brodere på superman logoen!!! Men jeg blei til slutt ferdig med den på fredag.

Strikket denne i Cascade 220 garn. Syns det er et fantstisk mykt og deilig garn! Og ganske drøy. Det gikk akkurat 180 gr til buksen i ca str. 2-3 år. Ullbuksen skal brukes over tøybleier som sperrelag so den må nok kures med lanolin enda men lillemann vil jo bruke den nå! Må si det ikke var lett å ta bilder av en som er opptatt av å klatre over alt!!

Hm... har Spiderman tatt på seg feil bukse?

Han har vist tenkt oppover langs veggen!! å ja! det var jo noe spennende oppe på hyllen der borte

En superhelt må jo ha et målbånd! Klart det :) og ned klatrer han like smidig som bare en ekte Spiderman kan gjøre. Det er jo greit at han ikke prøver å fly som Superman

Og endelig noe spennede å holde på med slik at mamma kan knipse et fint bilde av hele buksen på!

Vurderte å strikke en vest som skulle matche buksen men nå lurer jeg på om jeg skal heller strikke en ny Spiderman bukse istedenfor, he-he. Lillemann er i alle fall fornøyd fordi at storebror er fornøyd og syns det er så gøy med Superman logo på ullbuksen til lillebror. Jeg ser at jeg hadde vist undervurdert hvor mye gutten min vokste i de siste måneder for jeg trudde buksen skulle passe leeeenge men jeg ser at den er jo akkurat passelig nå. For se om den er lang nok til å brukes til neste høst igjen.

post signature


12 kommentarer:

  1. Så tøff bukse. Og Supermann burde kanskje ha en spidermannbukse i tillegg ;)

    SvarSlett
  2. Du er bare RÅ på ullbukser, den der var utrolig kul. Satt å skommet igjennom monsterbuksene dine i går, og de er helt RÅ, jeg ble kjempe inspirert.

    SvarSlett
  3. den var stilig!!! Det kan vel ikke slå feil med supermann!!!

    SvarSlett
  4. Knalltøff bukse!!
    Skjønner godt at gutten er fornøyd :D

    SvarSlett
  5. Kul bukse. Skjønner at gutten er fornøyd!

    SvarSlett
  6. Kjempe tøff! Denne må jo helt klart bli en favoritt :)

    SvarSlett
  7. Så tøff! Her var det jammen meg mye fint!!! Er helt betatt av monsterbuksene dine, er det eget design? Selger du oppskrifta? Likte så godt de med seler, og monstrene dine var tøffere enn noen andre jeg har sett! Bøyer meg.... :o)Takk for titten, det var en fornøyelse! Hilsen Elin

    SvarSlett
  8. Tusen takk for tilbakemeldinger! Så koselig :)

    SvarSlett
  9. Så stilig ullbukse. Å så gøy når mottakeren falt for den også. Reine klattremusa han der:-)
    Kan jeg spørre hvor du fant den logoen hen? Jeg hater jo som sakt maskesting men blir revet med hvergang jeg ser det:-)

    SvarSlett
  10. Takk Maria! Logoen har jeg tegnet selv ;) fant et par logo på ravelry men den ene var alt for stor for rumpen og den andre er litt liten (den jeg brukte på superman bleiebukse jeg strikket tidligere) kan sende deg linker til de to logoer om du vil ;) send meg bare en e-post

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!