torsdag 25. juni 2009

Enda flere ullbukser

Her vil jeg vise de to siste ullbuksene jeg strikket på bestilling. Begge er til å ha over tøybleier.

Cocoon flamme 1 *SOLGT*

Har strikket en ny nattbukse i Cocoon garn med Vestlands garn til vrangbordene. Den er i str. L og nydelig myk syns jeg! Som vanlig er det supervannskelig å ta bilder og fange opp den virkelige fargen så her kommer det like godt 2 bilder. Fargen er noe midt i mellom disse to ;)


Nyklekket *SOLGT*

Og her er det en nusselig bukse til en liten jente som ventes i september en gang. Str. Nyfødt/smal. Moren valgte lyserosa garn til buksen og ville ha noe søt og feminint på stumpen. Jeg tenkte en blomst eller en sommerfugl eller kanskje en due? Men da jeg kommet over diagrammet over denne nydelige kyllingen så måtte det bare bli den!!! hva passer bedre til en nykommer til verden enn en liten nyklekket kylling? Det skal selfølgelig være snor på den men jeg blei jo ikke enig med meg selv om den skulle være rosa eller gul, hi-hi... Så da hekler jeg like gjerne 2 både i rosa og i gult så kan jo snorene byttes på etter humøret :)

Her er det i alle fall bilder av buksen med gul snor:

Denne er strikket i Toppull garn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil skrive en hilsen her. Takk! Det setter jeg stor pris på!